Show simple item record

dc.contributor.advisorSiwek, Helenapl_PL
dc.contributor.authorSwoboda, Ewapl_PL
dc.date.accessioned2018-01-11T14:15:43Z
dc.date.available2018-01-11T14:15:43Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2232
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Heleny Siwek.pl_PL
dc.description.abstractPraca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdz. I ukazuje podobieństwo w historycznym rozwoju geometrii oraz zawiera przegląd podręcznikowych ujęć tego pojęcia. Rozdz. II zawiera podbudowę psychologiczno-pedagogiczną (teoria kształtowania pojęć L. S. Wygotskiego oraz teoria M. Hejny’ego). W rozdz. III opisuję i kataloguję wcześniejsze badania empiryczne dotyczące rozumienia podobieństwa geometrycznego. Rozdz. IV poświęcony jest opisowi własnych badań empirycznych prowadzonych w latach 1989-1992 wśród uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Badania były wieloetapowe, wyniki wcześniejszych etapów służyły jako hipotezy w etapach następnych. Celem badań było szukanie odpowiedzi na pytanie: jak przebiega rozwój intuicyjnego rozumienia podobieństwa na etapie przeddefinicyjnym oraz jak to intuicyjne rozumienia może być wykorzystane w systematycznej nauce o podobieństwie. Uzyskane wyniki sugerują niezgodność dotychczasowe praktyki nauczania z naturalną drogą rozwoju kompetencji dziecka. Rozdz. V zawiera pewne propozycje rozwiązań metodycznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectintuicjapl_PL
dc.subjectrozumieniepl_PL
dc.subjectpodobieństwo matematycznepl_PL
dc.subjectnauczaniepl_PL
dc.subjectmodelpl_PL
dc.subjectpowiększanie figurpl_PL
dc.titleRozwój intuicyjnego rozumienia podobieństwa w nauczaniu matematykipl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record