• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane aspekty funkcjonowania dzieci astmatycznych w środowisku szkolnym. Badania w klasach I-III.

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (21.75Mb)
Author:
Rorat, Marzena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Grochmal-Bach, Bożena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
terapia kreatywna
astma oskrzelowa
dziecko astmatyczne
szkoła powszechna
aspekty funkcjonowania
Date: 1994
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Bożeny Grochmal-Bach.
Abstract
W dysertacji doktorskiej opisano wybrane aspekty funkcjonowania dzieci astmatycznych w szkołach powszechnych. Badaniami objęto 100-osobową grupę dzieci chorych oraz 100-osobową grupę kontrolną. Zastosowano następujące techniki i narzędzia gromadzenia materiału empirycznego: dwa testy projekcyjne (rysunkowe) „Drzewo” K. Kocha i "Narysuj człowieka" Goudenougha, dwa kwestionariusze „Zachowania się ucznia” B. Markowskiej i "Jaki jestem" L. Niebrzydowskiego, ankiety (dla nauczycieli i rodziców) oraz rozmowę z dziećmi. Dla potrzeb niniejszej pracy opracowano eksperyment pedagogiczny (terapię kreatywną). Własny model terapii kreatywnej oparto na pięciu współczynnikach: ćwiczenia oddechowe (jogi), terapia muzyką, terapia ruchem, psychorysunkach, biblioterapii oraz rozmowy z dziećmi. Eksperymentem objęto 32 osoby chore oraz 32 osoby z grupy kontrolnej. Kompleksowa terapia kreatywna jest obecnie najbardziej popularną i aktualną formą terapii. W rozprawie podjęto niezwykle ważne pedagogicznie i społecznie zagadnienia - wskazano na aspekty lecznicze pracy edukacyjnej nauczyciela. Rozprawa ma szczególne znaczenia teoretyczne i prakseologiczne dla współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje bowiem na szeroki kontekst możliwości i form wykorzystania w procesie edukacji wczesnoszkolnej tzw. nauczania integracyjnego i metod terapeutycznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2262
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image