dc.contributor.advisor | Śnieżyński, Marian | pl_PL |
dc.contributor.author | Topa, Danuta | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-01-22T12:43:30Z | |
dc.date.available | 2018-01-22T12:43:30Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2318 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Mariana Śnieżyńskiego. | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem pracy było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych na zajęciach z pedagogiki ogólnej i dydaktyki ogólnej wpłynie na efektywność kształcenia studentów kierunków pedagogicznych. Przedmiotem badań sondażowych była ocena przydatności pedagogiki i dydaktyki ogólnej w zakresie pedagogicznego kształcenia studentów, diagnozą metod kształcenia stosowanych na ćwiczeniach, ocena metodycznego przygotowania studentów. Celem eksperymentu było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych w procesie akademickiego kształcenia studentów 4 kierunków pedagogicznych wpłynie na efektywność kształcenia. Badania nad efektywnością gier przeprowadzone zostały w WSP w Krakowie w latach 1988-93. Badaniami sondażowymi objęto 221 studentów, a eksperymentalnymi 356 studentów w 12 grupach eksperymentalnych i 12 kontrolnych. Badania dystansowe objęły 268 studentów. Wyniki badań potwierdziły przyjęte hipotezy i pozwoliły sformułować szereg postulatów w zakresie modernizacji procesu pedagogicznego kształcenia studentów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | gry dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | metoda sytuacyjna, symulacyjna, biograficzna, | pl_PL |
dc.subject | burza mózgów | pl_PL |
dc.subject | efektywność | pl_PL |
dc.subject | proces kształcenia | pl_PL |
dc.subject | pedagogika ogólna | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka ogólna | pl_PL |
dc.subject | eksperyment | pl_PL |
dc.subject | kształcenie nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | aktywizacja | pl_PL |
dc.subject | motywacja | pl_PL |
dc.title | Efektywność gier dydaktycznych w procesie pedagogicznego kształcenia studentów | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |