• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efektywność gier dydaktycznych w procesie pedagogicznego kształcenia studentów

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (11.13MB)
Autor:
Topa, Danuta
Promotor:
Śnieżyński, Marian
Język: pl
Słowa kluczowe:
gry dydaktyczne
metoda sytuacyjna, symulacyjna, biograficzna,
burza mózgów
efektywność
proces kształcenia
pedagogika ogólna
dydaktyka ogólna
eksperyment
kształcenie nauczycieli
aktywizacja
motywacja
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Mariana Śnieżyńskiego.
Streszczenie
Celem pracy było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych na zajęciach z pedagogiki ogólnej i dydaktyki ogólnej wpłynie na efektywność kształcenia studentów kierunków pedagogicznych. Przedmiotem badań sondażowych była ocena przydatności pedagogiki i dydaktyki ogólnej w zakresie pedagogicznego kształcenia studentów, diagnozą metod kształcenia stosowanych na ćwiczeniach, ocena metodycznego przygotowania studentów. Celem eksperymentu było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych w procesie akademickiego kształcenia studentów 4 kierunków pedagogicznych wpłynie na efektywność kształcenia. Badania nad efektywnością gier przeprowadzone zostały w WSP w Krakowie w latach 1988-93. Badaniami sondażowymi objęto 221 studentów, a eksperymentalnymi 356 studentów w 12 grupach eksperymentalnych i 12 kontrolnych. Badania dystansowe objęły 268 studentów. Wyniki badań potwierdziły przyjęte hipotezy i pozwoliły sformułować szereg postulatów w zakresie modernizacji procesu pedagogicznego kształcenia studentów.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2318
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image