Efektywność gier dydaktycznych w procesie pedagogicznego kształcenia studentów
View/ Open
Author:
Topa, Danuta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Śnieżyński, Marian
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
gry dydaktycznemetoda sytuacyjna, symulacyjna, biograficzna,
burza mózgów
efektywność
proces kształcenia
pedagogika ogólna
dydaktyka ogólna
eksperyment
kształcenie nauczycieli
aktywizacja
motywacja
Date: 1994
Metadata
Show full item recordDescription:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Mariana Śnieżyńskiego.Abstract
Celem pracy było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych na zajęciach z pedagogiki ogólnej i dydaktyki ogólnej wpłynie na efektywność kształcenia studentów kierunków pedagogicznych. Przedmiotem badań sondażowych była ocena przydatności pedagogiki i dydaktyki ogólnej w zakresie pedagogicznego kształcenia studentów, diagnozą metod kształcenia stosowanych na ćwiczeniach, ocena metodycznego przygotowania studentów. Celem eksperymentu było zbadanie czy i w jakim stopniu planowe i systematyczne stosowanie gier dydaktycznych w procesie akademickiego kształcenia studentów 4 kierunków pedagogicznych wpłynie na efektywność kształcenia. Badania nad efektywnością gier przeprowadzone zostały w WSP w Krakowie w latach 1988-93. Badaniami sondażowymi objęto 221 studentów, a eksperymentalnymi 356 studentów w 12 grupach eksperymentalnych i 12 kontrolnych. Badania dystansowe objęły 268 studentów. Wyniki badań potwierdziły przyjęte hipotezy i pozwoliły sformułować szereg postulatów w zakresie modernizacji procesu pedagogicznego kształcenia studentów.