Show simple item record

dc.contributor.advisorUryga, Zenonpl_PL
dc.contributor.authorBudrewicz, Zofiapl_PL
dc.date.accessioned2018-01-26T11:09:07Z
dc.date.available2018-01-26T11:09:07Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2368
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Zenona Urygi.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy było opisanie miejsca i roli kształcenia literackiego w szkołach zawodowych okresu międzywojennego. W rozprawie przebadano ponad 100 programów nauczania, kilkanaście podręczników, a także propozycje metodyczne nauczycieli praktyków oraz publicystykę związaną z dyskusjami wokół nowych propozycji programowych. Na tej podstawie zrekonstruowano obraz kształcenia literackiego w szkołach zawodowych z lat 1918-1939. Wskazano jednocześnie na trwałe osiągnięcia dydaktyki literatury w wypracowywaniu spójnych założeń koncepcji nauczania i wychowania (zwłaszcza kulturoznawczej i lekturoznawczej). Scharakteryzowano także tworzenie się podstaw teorii podręcznika literatury w szkołach zawodowych omawianego okresu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectszkolnictwo zawodowepl_PL
dc.subjectkształcenie literackiepl_PL
dc.subjectprogramy nauczaniapl_PL
dc.subjectpodręczniki szkolnepl_PL
dc.subjectcele i metody nauczaniapl_PL
dc.subjecttreści kształceniapl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectliteraturapl_PL
dc.subjectdzieje nauczaniapl_PL
dc.titleKształcenie literackie w szkołach zawodowych w Polsce 1918-1939pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record