Kształcenie literackie w szkołach zawodowych w Polsce 1918-1939
dc.contributor.advisor | Uryga, Zenon | pl_PL |
dc.contributor.author | Budrewicz, Zofia | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-01-26T11:09:07Z | |
dc.date.available | 2018-01-26T11:09:07Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2368 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Zenona Urygi. | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem pracy było opisanie miejsca i roli kształcenia literackiego w szkołach zawodowych okresu międzywojennego. W rozprawie przebadano ponad 100 programów nauczania, kilkanaście podręczników, a także propozycje metodyczne nauczycieli praktyków oraz publicystykę związaną z dyskusjami wokół nowych propozycji programowych. Na tej podstawie zrekonstruowano obraz kształcenia literackiego w szkołach zawodowych z lat 1918-1939. Wskazano jednocześnie na trwałe osiągnięcia dydaktyki literatury w wypracowywaniu spójnych założeń koncepcji nauczania i wychowania (zwłaszcza kulturoznawczej i lekturoznawczej). Scharakteryzowano także tworzenie się podstaw teorii podręcznika literatury w szkołach zawodowych omawianego okresu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo zawodowe | pl_PL |
dc.subject | kształcenie literackie | pl_PL |
dc.subject | programy nauczania | pl_PL |
dc.subject | podręczniki szkolne | pl_PL |
dc.subject | cele i metody nauczania | pl_PL |
dc.subject | treści kształcenia | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | literatura | pl_PL |
dc.subject | dzieje nauczania | pl_PL |
dc.title | Kształcenie literackie w szkołach zawodowych w Polsce 1918-1939 | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |