Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorPolański, Edwardpl_PL
dc.contributor.authorDyka, Franciszkapl_PL
dc.date.accessioned2018-02-06T11:40:23Z
dc.date.available2018-02-06T11:40:23Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2398
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Edwarda Polańskiego.pl_PL
dc.description.abstractBadania dotyczyły stanu pisowni uczniów klas II-III szkoły podstawowej oraz związku, jaki zachodzi między stopniem opanowania pisowni, a niektórymi determinantami psychospołecznymi. Zbadano czynniki, od których zależy sprawność ortograficzna min. pamięć wzrokowa, słuchowa, myślenie, uwaga, płeć, wiek, wady wzroku, przerwa w nauce, czytelnictwo, znajomość gramatyki, oceny z poszczególnych przedmiotów, wygląd pisma. W badaniach zastosowano tekst składający się z dwóch części: sprawdzianu ortograficznego oraz ankiety skierowanej do uczniów, dotyczącej wiadomości i zasad ortograficznych. Praca zawiera słownik ortograficzno-gramatyczny dla klas I-III. Głównym zadaniem słownika jest przedstawienie faktycznego zbioru wyrazów jakie zawierają podręczniki dla klas I-III. Słownik tworzą zbiory odpowiednio 1860, 1955, 1920 ortogramów wyekscerpowanych z lektur, języka mówionego uczniów i obowiązujących podręczników szkolnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectjęzykoznawstwopl_PL
dc.subjectnauczanie ortografiipl_PL
dc.subjectklasy początkowepl_PL
dc.subjectbadanie stanu ortografiipl_PL
dc.subjectfrekwencja błędupl_PL
dc.subjectsłownikipl_PL
dc.subjectmetody nauczaniapl_PL
dc.titleOrtografia uczniów klas początkowych, jej determinanty i nauczaniepl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord