• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960-1980

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 46 (12.13MB)
Autor:
Krygowska, Zofia
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Data: 1981
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Przedłużenie okresu obowiązkowego szkolnego kształcenia stawia przed organizatorami oświaty, dydaktykami, nauczycielami i pracownikami nauki interesującymi się sprawami nauczania przedmiotów związanych z ich własną dyscypliną trudne zadanie wypracowania koncepcji demokratyzacji kształcenia w zakresie poszczególnych przedmiotów szkolnych w ramach koncepcji ogólnego powszechnego kształcenia. Praca, którą przedstawiam, stanowi próbę przeglądu rozwoju w okresie ostatnich dwudziestu pięciu lat poglądów na to, czym powinna być “matematyka elementarna dla wszystkich“. Z konieczności wobec trudności dotarcia do wielu materiałów, oraz różnorodności nurtów i sytuacji lokalnych przegląd ten jest zarówno niepełny, jak i powierzchowny. Ograniczam go tylko do pewnych wybranych faktów, jak sądzę jednak, rzucających światło na całość problemu. Interesuje mnie przede wszystkim rzeczywistość szkolna, odzwierciedlająca się w programach nauczania, celach i wskazówkach dydaktycznych dołączonych do programowych tekstów oraz dyskusja na temat sytuacji w nauczaniu matematyki, wypowiedzi różnych środowisk, zarówno matematyków zawodowych, jak i nauczycieli praktyków. Wobec rozmaitości i rozległości tego materiału, zajmuję się tylko tym, co się rzeczywiście w szkole dzieje, nie analizuję koncepcji czysto teoretycznych, które na tym terenie nie znalazły realizacji. Poruszam tylko te problemy natury filozoficznej i metodologicznej, dotyczące matematycznych podstaw i sensu powszechnego matematycznego kształcenia, które są szczególnie eksponowane w dyskusji na temat nauczania matematyki. Na tym tle sprawy polskie traktuję bardzo krótko, rozważając je tylko w odniesieniu do pewnych wyróżnionych jako modelowe koncepcji “matematyki elementarnej dla wszystkich“.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2533
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WMFT)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image