Nauczanie i uczenie się elementów arytmetyki i algebry w świetle teorii wielorakich inteligencji
Autor:
Matłosz, Beata
Promotor:
Klakla, Maciej
Język: pl
Słowa kluczowe:
nauczanie algebrywieloraka inteligencja
teaching algebra
multiple intelligence
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Wydział Matematyczno - Fizyczno - Techniczny. Rozprawa doktorska wykonana pod kierunkiem prof. dr hab. Macieja Klakli.Streszczenie
Zasadniczym celem przeprowadzonych badań było zdiagnozowanie, czy u uczniów którzy przy standardowym stylu nauczania nie radzą sobie z opanowaniem programu matematyki, odpowiedni dobór zabiegów dydaktycznych, uwzględniający rozpoznane, dominujące typy inteligencji wielorakiej, wpływa pozytywnie na ich wyniki nauczania z tego przedmiotu. The author anylizes her personal experiences in applying the theory of multiple intelligence to the teaching of algebra to below-level 14-year-old students. The research was intended to determin whether dominant intelligence type (as indicated by Gardner's typology of multiple intelligence) influences the learning of mathematics. It was hypothesized that pairing didactic methods with dominant intelligence types would improve students' mathematics learning.