Nauczanie i uczenie się elementów arytmetyki i algebry w świetle teorii wielorakich inteligencji
Author:
Matłosz, Beata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Klakla, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczanie algebrywieloraka inteligencja
teaching algebra
multiple intelligence
Date: 2012
Metadata
Show full item recordDescription:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Wydział Matematyczno - Fizyczno - Techniczny. Rozprawa doktorska wykonana pod kierunkiem prof. dr hab. Macieja Klakli.Abstract
Zasadniczym celem przeprowadzonych badań było zdiagnozowanie, czy u uczniów którzy przy standardowym stylu nauczania nie radzą sobie z opanowaniem programu matematyki, odpowiedni dobór zabiegów dydaktycznych, uwzględniający rozpoznane, dominujące typy inteligencji wielorakiej, wpływa pozytywnie na ich wyniki nauczania z tego przedmiotu. The author anylizes her personal experiences in applying the theory of multiple intelligence to the teaching of algebra to below-level 14-year-old students. The research was intended to determin whether dominant intelligence type (as indicated by Gardner's typology of multiple intelligence) influences the learning of mathematics. It was hypothesized that pairing didactic methods with dominant intelligence types would improve students' mathematics learning.