• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 215 (8.657Mb)
Author:
Pilecka, Władysława
Ficek, Roman
Moulin, Jean-Paul
Sołtysiak, Teresa
Mąka, Janusz
Brańka, Zofia
Kuźma, Mariola
Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława
Tylewska-Nowak, Beata
Lausch-Żuka, Jolanta
Maurer, Alicja
Bołtuć, Iwona
Kościółek, Maria
Pilecki, Jan
Parys, Katarzyna
Pisarek, Arkadiusz
Wolski, Andrzej
Szychowiak, Barbara
Walczak, Grażyna
Jarczyk, Jacek
Kulczycka, Ewa
Kupisiewicz, Małgorzata
Cieszyńska, Jagoda
Bidziński, Karol
Jarząb, Alicja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Pilecki, Jan
Winzer, Margret A.
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-86841-41-9
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dzieci niepełnosprawne
edukacja
rewalidacja
kształcenie specjalne
Date: 1996
Metadata
Show full item record
Description:
Wydanie publikacji dofinansowane przez Komitet Badań Naukowych.
Abstract
W wielu krajach świata podejmuje się prace badawcze nad funkcjonowaniem dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W Polsce wzbogaca się formy opieki i kształcenia tych osób. Wielokierunkowy rozwój szkolnictwa specjalnego, integracyjne działania terapeutyczne i rewalidacyjne muszą opierać się na wszechstronnej diagnozie biopsychospołecznej. Doskonalenie kształcenia specjalnego powinno łączyć jak najwcześniejszą stymulację małego dziecka, przedszkolną, szkolną i zawodową rewalidację osób niepełnosprawnych oraz rewalidację osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo. Niniejszy tom poświęcony problemom edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych zawiera teksty referatów wygłoszonych w maju 1995 roku w ramach międzynarodowej konferencji naukowej nt. „Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy”. Autorzy starali się ukazać aktualne kierunki badań różnych niepełnosprawności oraz kierunki rozwoju działalności wychowawczo-dydaktycznej. Sporą liczbę wystąpień w języku polskim i angielskim podzielono na trzy części. Tom niniejszy stanowi część drugą (część trzecia w języku angielskim drukowana będzie w Kanadzie) całego zbioru i zawiera prace autorów polskich, reprezentujących środowisko krakowskie oraz środowiska naukowe Bydgoszczy, Katowic, Poznania, Warszawy i Zielonej Góry. Rozdział I poświęcony jest zagadnieniom ogólnym; w rozdziale II przedstawiono problemy integracji dzieci niepełnosprawnych. W skład rozdziału III wchodzą teksty traktujące o problemach edukacji i rewalidacji dzieci o obniżonych możliwościach intelektualnych, zaś w IV - opracowania odnoszące się do problemów edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych sensorycznie. W rozdziale ostatnim, V - zamieszczono artykuły omawiające problemy edukacji i rewalidacji dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. Oddając w ręce czytelników prace dotyczące edukacji i rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych mamy nadzieję, że spotkają się one z życzliwym zainteresowaniem studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli i wychowawców szkolnictwa specjalnego oraz będą wkładem w dyskusję nad perspektywami szkolnictwa specjalnego.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2551
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image