Show simple item record

dc.contributor.advisorWyczesany, Janinapl_PL
dc.contributor.authorMikrut, Adampl_PL
dc.date.accessioned2018-03-13T13:02:02Z
dc.date.available2018-03-13T13:02:02Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2563
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Janiny Wyczesany.pl_PL
dc.description.abstractPraca dotyczy indywidualnych uwarunkowali aktywności społecznej uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Oprócz szerokiego omówienia istoty aktywności społecznej i jej źródeł, związków tejże aktywności z cechami indywidualnymi oraz uwarunkowań i przejawów aktywności społecznej u osób upośledzonych umysłowo, praca zawiera również wyniki własnych badań empirycznych. Badania te zmierzały do identyfikacji tych cech indywidualnych, które istotnie różnicowały uczniów o wysokiej i niskiej aktywności społecznej. Podstawę selekcji uczniów ze względu na poziom tejże aktywności stanowiły wyniki oryginalnego Arkusza Obserwacyjnego Zachowania Ucznia. Badania dowiodły, iż wyodrębnieni w ten sposób uczniowie różnili się istotnie w zakresie określonych cech temperamentu oraz elementów obrazu własnej osoby. W oparciu o uzyskane wyniki sformułowano wiele praktycznych wskazań dla pedagogów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpedagogika specjalnapl_PL
dc.subjectupośledzenie umysłowepl_PL
dc.subjectrewalidacja społecznapl_PL
dc.subjectaktywność społecznapl_PL
dc.subjectcechy indywidualnepl_PL
dc.titleAktywność społeczna a cechy indywidualne uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkimpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record