dc.contributor.advisor | Wyczesany, Janina | pl_PL |
dc.contributor.author | Mikrut, Adam | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-03-13T13:02:02Z | |
dc.date.available | 2018-03-13T13:02:02Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2563 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Janiny Wyczesany. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca dotyczy indywidualnych uwarunkowali aktywności społecznej uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych
umysłowo w stopniu lekkim. Oprócz szerokiego omówienia istoty aktywności społecznej i jej źródeł, związków tejże
aktywności z cechami indywidualnymi oraz uwarunkowań i przejawów aktywności społecznej u osób upośledzonych
umysłowo, praca zawiera również wyniki własnych badań empirycznych. Badania te zmierzały do identyfikacji tych cech
indywidualnych, które istotnie różnicowały uczniów o wysokiej i niskiej aktywności społecznej. Podstawę selekcji
uczniów ze względu na poziom tejże aktywności stanowiły wyniki oryginalnego Arkusza Obserwacyjnego Zachowania
Ucznia. Badania dowiodły, iż wyodrębnieni w ten sposób uczniowie różnili się istotnie w zakresie określonych cech
temperamentu oraz elementów obrazu własnej osoby. W oparciu o uzyskane wyniki sformułowano wiele praktycznych
wskazań dla pedagogów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | pedagogika specjalna | pl_PL |
dc.subject | upośledzenie umysłowe | pl_PL |
dc.subject | rewalidacja społeczna | pl_PL |
dc.subject | aktywność społeczna | pl_PL |
dc.subject | cechy indywidualne | pl_PL |
dc.title | Aktywność społeczna a cechy indywidualne uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |