Show simple item record

dc.contributor.advisorUryga, Zenonpl_PL
dc.contributor.authorObcowski, Henrykpl_PL
dc.date.accessioned2018-04-04T07:35:18Z
dc.date.available2018-04-04T07:35:18Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2702
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem doc. dr hab. Zenona Urygi.pl_PL
dc.description.abstractZasadnicze cele pracy: 1. ustalenie czy treść wypisów z literatury dla klas VII - VIII była latach 1975-1985 bliska dziecku wiejskiemu, 2. zbadanie jakości odbioru literatury prezentowanej przez podręczniki i ujawnienie mechanizmów recepcji. Ustalono, że zainteresowania czytelnicze dzieci wiejskich są różnorodne i wielokierunkowe, a wypisy nie zaspokajają potrzeb i owych zainteresowań. Jakość odbioru tekstów jest bardzo niska i zdeterminowana między innymi czynnikami środowiskowymi. Wnioskuje się, aby rozszerzyć podręcznikowe kanony lektury, doskonalić obudowę metodyczną, a przede wszystkim prowadzić badania interdyscyplinarne nad dzieckiem wiejskim.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectdydaktyka literaturypl_PL
dc.subjectteoria podręcznikapl_PL
dc.subjectwypisy z literaturypl_PL
dc.subjectczytankipl_PL
dc.subjectzainteresowania czytelniczepl_PL
dc.subjectkonkretyzacje czytelniczepl_PL
dc.subjectpostawy czytelniczepl_PL
dc.subjectkody odbiorupl_PL
dc.subjectbariery recepcyjnepl_PL
dc.titleRecepcja treści wypisów z literatury w środowisku wiejskimpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record