dc.contributor.advisor | Uryga, Zenon | pl_PL |
dc.contributor.author | Obcowski, Henryk | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-04-04T07:35:18Z | |
dc.date.available | 2018-04-04T07:35:18Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2702 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem doc. dr hab. Zenona Urygi. | pl_PL |
dc.description.abstract | Zasadnicze cele pracy: 1. ustalenie czy treść wypisów z literatury dla klas VII - VIII była latach 1975-1985 bliska
dziecku wiejskiemu, 2. zbadanie jakości odbioru literatury prezentowanej przez podręczniki i ujawnienie mechanizmów
recepcji.
Ustalono, że zainteresowania czytelnicze dzieci wiejskich są różnorodne i wielokierunkowe, a wypisy nie zaspokajają
potrzeb i owych zainteresowań. Jakość odbioru tekstów jest bardzo niska i zdeterminowana między innymi czynnikami
środowiskowymi. Wnioskuje się, aby rozszerzyć podręcznikowe kanony lektury, doskonalić obudowę metodyczną, a przede
wszystkim prowadzić badania interdyscyplinarne nad dzieckiem wiejskim. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka literatury | pl_PL |
dc.subject | teoria podręcznika | pl_PL |
dc.subject | wypisy z literatury | pl_PL |
dc.subject | czytanki | pl_PL |
dc.subject | zainteresowania czytelnicze | pl_PL |
dc.subject | konkretyzacje czytelnicze | pl_PL |
dc.subject | postawy czytelnicze | pl_PL |
dc.subject | kody odbioru | pl_PL |
dc.subject | bariery recepcyjne | pl_PL |
dc.title | Recepcja treści wypisów z literatury w środowisku wiejskim | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |