• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wpływ doboru, zakresu i układu treści programowych na osiągnięcia uczniów z zakresu cytologii i genetyki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (11.08MB)
Autor:
Chruszczewska, Bożena
Promotor:
Stawiński, Wiesław
Język: pl
Słowa kluczowe:
struktura treści
dobór treści
układ treści kształcenia
wiedza podstawowa
wiedza uzupełniająca
kategorie celów kształcenia
osiągnięcia uczniów
Data: 1988
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska opracowana w Zakładzie Dydaktyki Biologii pod kierunkiem Doc. dra hab. Wiesława Stawińskiego.
Streszczenie
Rozwiązując problem badawczy dotyczący zależności między doborem i strukturą treści programowych a osiągnięciami uczniów, opracowano kryteria doboru treści oraz taksonomię celów kształcenia z cytologii genetyki. Na podstawie kryteriów, celów oraz zasad strukturyzacji skonstruowano dwie wersje działów programowych: wersję A o układzie chronologicznym i wersję B o układzie eksponującym współczesne osiągnięcia i metodologię badań cytologii i genetyki. Wartość dydaktyczną programów badano metodą analizy teoretycznej i eksperymentu naturalnego. Osiągnięcia uczniów z poziomu celów: wiadomości i ich rozumienie oraz umiejętności intelektualne zbadano za pomocą pomiaru testowego. Osiągnięcia uczniów realizujących wersję B programu były wyższe i różniły się w sposób statystycznie istotny od osiągnięć uczniów realizujących wersję A. Osiągnięcia z poziomu celów zapamiętania i rozumienia wiadomości u badanych uczniów miały wyższą wartość i cechowała je wyższa trwałość niż osiągnięcia dotyczące umiejętności intelektualnych. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, iż stopień osiągania założonych celów kształcenia zależy od układu i doboru treści kształcenia.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2814
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image