• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wpływ doboru, zakresu i układu treści programowych na osiągnięcia uczniów z zakresu cytologii i genetyki

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (11.08Mb)
Author:
Chruszczewska, Bożena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Stawiński, Wiesław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
struktura treści
dobór treści
układ treści kształcenia
wiedza podstawowa
wiedza uzupełniająca
kategorie celów kształcenia
osiągnięcia uczniów
Date: 1988
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska opracowana w Zakładzie Dydaktyki Biologii pod kierunkiem Doc. dra hab. Wiesława Stawińskiego.
Abstract
Rozwiązując problem badawczy dotyczący zależności między doborem i strukturą treści programowych a osiągnięciami uczniów, opracowano kryteria doboru treści oraz taksonomię celów kształcenia z cytologii genetyki. Na podstawie kryteriów, celów oraz zasad strukturyzacji skonstruowano dwie wersje działów programowych: wersję A o układzie chronologicznym i wersję B o układzie eksponującym współczesne osiągnięcia i metodologię badań cytologii i genetyki. Wartość dydaktyczną programów badano metodą analizy teoretycznej i eksperymentu naturalnego. Osiągnięcia uczniów z poziomu celów: wiadomości i ich rozumienie oraz umiejętności intelektualne zbadano za pomocą pomiaru testowego. Osiągnięcia uczniów realizujących wersję B programu były wyższe i różniły się w sposób statystycznie istotny od osiągnięć uczniów realizujących wersję A. Osiągnięcia z poziomu celów zapamiętania i rozumienia wiadomości u badanych uczniów miały wyższą wartość i cechowała je wyższa trwałość niż osiągnięcia dotyczące umiejętności intelektualnych. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, iż stopień osiągania założonych celów kształcenia zależy od układu i doboru treści kształcenia.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2814
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image