Show simple item record

dc.contributor.advisorKurczab, Henrykpl_PL
dc.contributor.authorWolan, Mariapl_PL
dc.date.accessioned2018-05-10T06:09:23Z
dc.date.available2018-05-10T06:09:23Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2833
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska pisana pod kierunkiem doc. dra hab. Henryka Kurczaba.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy było przedstawienie rezultatów rozważań badań w zakresie różnorodnych możliwości podnoszenia kultury żywego słowa u uczniów. Pierwsza część tworzy teoretyczne podstawy przedmiotu badania. Druga, empiryczna, zawiera opis sposobów kształcenia kultury słowa mówionego. W pracy nad instrumentem (dykcją) za najbardziej pomocne uznano ćwiczenia w wymowie samogłosek i grup spółgłoskowych, w pracy nad interpretacją - rozmaite sposoby czytania i recytacji. W toku badań zastosowano następujące metody: eksperyment pedagogiczny, test dydaktyczny, obserwacja, wywiad, ankieta, analiza recytacyjna. Dzięki zabiegom profilaktycznym i korekcyjnym uzyskano wzrost poziomu umiejętności uczniów w zakresie wszystkich rodzajów współczynników kultury żywego słowa. Ze względu na opracowane metody praca może stanowić źródło inspiracji do pracy nauczyciela nad kształceniem u uczniów estetyki słowa mówionego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectwymowapl_PL
dc.subjectkultura żywego słowapl_PL
dc.subjectwygłaszanie estetycznepl_PL
dc.subjectinterpretacja głosowapl_PL
dc.subjectrecytacjapl_PL
dc.subjectrealizacja foniczna tekstupl_PL
dc.subjectfrazowaniepl_PL
dc.subjectintonacjapl_PL
dc.subjectdykcja artykulacjipl_PL
dc.titleKultura żywego słowa w szkole średniejpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record