dc.contributor.advisor | Grochmal-Bach, Bożena | pl_PL |
dc.contributor.author | Oszustowicz, Barbara | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-05-10T08:26:49Z | |
dc.date.available | 2018-05-10T08:26:49Z | |
dc.date.issued | 1988 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2837 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Doc. dr hab. Bożeny Grochmal-Bach. | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem pracy było ustalenie wzajemnych zależności między poziomem zdolności psycholingwistycznych, a sytuacją szkolną
uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, w wieku 10, 12, i 14 lat. Poziom zdolności psycholingwistycznych
badanych określono za pomocą testu ITPA. Sytuację szkolną analizowano w płaszczyźnie funkcjonowania poznawczego i
społeczno-emocjonalnego. Uzyskane wyniki wskazują, że poziom zdolności psycholingwistycznych pozostaje w istotnym
związku z wyróżnionymi aspektami sytuacji szkolnej. Dla funkcjonowania ucznia upośledzonego umysłowo w szkole
specjalnej szczególnie istotny jest stopień wykorzystania słuchowo-werbalnego kanału komunikacji. Pogłębiona
analiza uzyskanych wyników pozwala na skonstruowanie precyzyjnych programów rewalidacji indywidualnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | upośledzenie umysłowe | pl_PL |
dc.subject | zdolności psycholingwistyczne | pl_PL |
dc.subject | system słowno-pojęciowy | pl_PL |
dc.subject | rozwój języka | pl_PL |
dc.subject | sytuacja szkolna | pl_PL |
dc.subject | funkcjonowanie poznawcze | pl_PL |
dc.subject | funkcjonowanie społeczne | pl_PL |
dc.subject | rewalidacja upośledzonych | pl_PL |
dc.title | Poziom rozwoju zdolności psycholingwistycznych a sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w wieku 10, 12 i 14 lat | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |