Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Antropologia literacka jako perspektywa dla dydaktyki polonistycznej
(2010)
The text indicates literary anthropology as a method offering Polish studies at school
interpretation tools adequate to after-modern cultural conditions. However, the structural
paradigm of the humanities is recognized ...
Odtekstowić świat: poetyckie afordancje w projekcie Dom wzgórz
(2015)
Autor omawia współczesne uwarunkowania kulturowe, pozwalające jednostkom na samodzielne
konstruowanie tożsamości. Podkreśla również, iż w obszarach sztuki i nauki dochodzi
obecnie do wykraczania poza klasyczne podziały ...
Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania
(2014)
The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on
elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning
space, shows how to combine ...
Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold
(2019)
Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują
się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów
rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
Wielopole wielokrotnie: przestrzenna reżyseria afektu
(2019)
The article presents the forms of repetition in the creation and reception of Tadeusz Kantor’s
performances. Krakow cellars, Kantor’s home in Wielopole and school class in Bielkowo
near Łazy in Pomerania connect here the ...
Transmedialne „ja” – czyli podmiot performatywny w relacji z kulturą
(2013)
The author discusses the performative production of identity by the reception of films, theatre
and installation art space. The author emphasizes the transgressive way of participation
in cyberspace. Modernist, “locating” ...
Postmedia w mediach: przypadek teatru
(2020)
Artykuł poświęcony jest obecności postmediów w przestrzeni współczesnych przedstawień
teatralnych. Autor wykorzystuje kategorię tak zwanego postteatru. W kontekście diagnoz
kultury postmedialnej proponuje spojrzenie na ...
Artystyczne transmisje afektu
(2019)
W artykule przedstawiam formy wykorzystania afektu w edukacji artystycznej. Doświadczenia
emocjonujących spotkań z miejscami, w których powstawały ważne spektakle, gdzie tworzyli
wielcy artyści i poeci, są wskazane jako ...
Polskie vs. czeskie lekcje zdalne. 3:0 dla Czechów
(2022)
W artykule porównuję lekcje zdalne realizowane przez stacje telewizyjne w Polsce i w Czechach w czasie lockdownu.
Sprawdzam, jak z wyzwaniami edukacyjnymi doby pandemii poradzili sobie medialni producenci i nauczyciele, ...
Lekcja polskiego w płynnej nowoczesności. Uczeń jako aktor kulturowy
(2011)
The author poses a question of the model of Polish language education required by
contemporary students as well as diagnoses the situation of adolescents in the postmodern
cultural environment. He also indicates the ...