Search
Now showing items 1-7 of 7
Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania
(2014)
The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on
elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning
space, shows how to combine ...
Odtekstowić świat: poetyckie afordancje w projekcie Dom wzgórz
(2015)
Autor omawia współczesne uwarunkowania kulturowe, pozwalające jednostkom na samodzielne
konstruowanie tożsamości. Podkreśla również, iż w obszarach sztuki i nauki dochodzi
obecnie do wykraczania poza klasyczne podziały ...
D’Annunzio w recenzjach Konecznego
(2017)
Feliks Koneczny, as most Polish reviewers, distanced himself from the topics of dramatic
works of Gabriele d’Annunzio. Yet due to the acting of Wanda Siemaszkowa, Stanisława
Wysocka and Helena Modrzejewska he explained ...
„Teatralność” – zakazany język w teatrze doby performatywnej
(2019)
Pojęcie „teatralności”, przeniesione przez Goffmanna ze sfery rozważań estetycznych w dziedzinę
rozważań socjologicznych, stało się dziś kwintesencją „udania”, „fałszu”, pogrążenia
w „iluzji”. Performatywna koncepcja ...
Transmedialne „ja” – czyli podmiot performatywny w relacji z kulturą
(2013)
The author discusses the performative production of identity by the reception of films, theatre
and installation art space. The author emphasizes the transgressive way of participation
in cyberspace. Modernist, “locating” ...
Postmedia w mediach: przypadek teatru
(2020)
Artykuł poświęcony jest obecności postmediów w przestrzeni współczesnych przedstawień
teatralnych. Autor wykorzystuje kategorię tak zwanego postteatru. W kontekście diagnoz
kultury postmedialnej proponuje spojrzenie na ...
Artystyczne transmisje afektu
(2019)
W artykule przedstawiam formy wykorzystania afektu w edukacji artystycznej. Doświadczenia
emocjonujących spotkań z miejscami, w których powstawały ważne spektakle, gdzie tworzyli
wielcy artyści i poeci, są wskazane jako ...