D’Annunzio w recenzjach Konecznego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Gajda, Kazimierz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 228, Studia Historicolitteraria 17 (2017), s. [105]-114
Język: pl
Słowa kluczowe:
„Przegląd Polski”Teatr Miejski w Krakowie
tekst dramatyczny
gra sceniczna
„Przegląd Polski”
Municipal Theatre in Cracow
dramatic text
performance
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Feliks Koneczny, as most Polish reviewers, distanced himself from the topics of dramatic
works of Gabriele d’Annunzio. Yet due to the acting of Wanda Siemaszkowa, Stanisława
Wysocka and Helena Modrzejewska he explained with great interest the poetics (style,
imagery) and staging (word, gesture, movement) of Il sogno di un mattino di primavera (1897)
and La Gioconda (1899) in Cracow theatre.