D’Annunzio w recenzjach Konecznego
View/ Open
Author:
Gajda, Kazimierz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 228, Studia Historicolitteraria 17 (2017), s. [105]-114
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
„Przegląd Polski”Teatr Miejski w Krakowie
tekst dramatyczny
gra sceniczna
„Przegląd Polski”
Municipal Theatre in Cracow
dramatic text
performance
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Feliks Koneczny, as most Polish reviewers, distanced himself from the topics of dramatic
works of Gabriele d’Annunzio. Yet due to the acting of Wanda Siemaszkowa, Stanisława
Wysocka and Helena Modrzejewska he explained with great interest the poetics (style,
imagery) and staging (word, gesture, movement) of Il sogno di un mattino di primavera (1897)
and La Gioconda (1899) in Cracow theatre.