Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorZawadowski, Wacławpl_PL
dc.contributor.authorSierpińska, Annapl_PL
dc.date.accessioned2018-08-22T11:33:56Z
dc.date.available2018-08-22T11:33:56Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3091
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa na stopień doktora nauk matematycznych wykonana w Instytucie Matematycznym P.A.N. - promotor: doc. dr hab. Wacław Zawadowski.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy jest: 1. Opisanie pojęcia przeszkody w rozwoju osobniczym pojęć matematycznych na przykładzie badania rozwoju pojęcia granicy. 2. Jako drugi cel, podporządkowany temu pierwszemu, ale nie mniej ważny, przyjęliśmy opisanie pewnego podejścia do badań eksperymentalnych w dydaktyce matematyki, opartego z jednej strony na porównaniach historycznych, z drugiej - na wynikach badań psychologicznych Piageta i jego kontynuatorów. Centralnym pojęciem jest pojęcie przeszkody epistemologicznej, które odgrywa rolę busoli zarówno w zamyśle badania jak analizie zebranego materiału. Wybór sytuacji eksperymentalnej zmuszającej do interakcji i komunikowania się, korzystnej zarówno dla rozwoju pojęć u uczniów jak i obserwacji tego rozwoju, jest wynikiem wzięcia pod uwagę wniosków wypływających z badań należących do psychologii społecznej. Głównym wynikiem tej pracy jest sformułowanie pojęcia przeszkody epistemologicznej w rozwoju osobniczym pojęć matematycznych i, na podstawie przeprowadzonych badań dydaktycznych i analizy historycznej, opracowanie listy przeszkód epistemologicznych związanych z osobniczym rozwojem pojęcia granicy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleEpistomologiczne podejście do badania trudności w uczeniu się pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia granicypl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord