• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 474 (5.656MB)
Autor:
Morbitzer, Janusz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 978-83-7271-436-7
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
nauczanie wspomagane komputerowo
komputer
Internet
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem niniejszej pracy jest ukazanie złożoności zagadnienia edukacyjnych zastosowań mikrokomputera, a w szczególności pokazanie jego powiązań z humanistycznymi wartościami pedagogiki. Bez postrzegania tego tak bardzo dziś istotnego i powszechnego, a często zredukowanego do praktycznego wymiaru problemu, w bogactwie kontekstów: oczywistym i naturalnym – pedagogicznym oraz technicznym, a także psychologicznym, społecznym, aksjologicznym, kulturowym, filozoficznym, historycznym, a nawet politycznym, stosowany w edukacji komputer staje się kolejnym narzędziem, używanym bez refleksji, a przez to nie tylko nie przyczyniającym się do polepszenia efektywności kształcenia, ale wręcz tworzącym różnorodne nowe patologie i zagrożenia oraz pogłębiającym informacyjny zalew. Do najważniejszych elementów refleksji niezbędnej dla edukacyjnie poprawnego wykorzystywania komputerów należy zaliczyć dostrzeganie różnic między dostępną w bazach danych i Internecie informacją a potrzebną człowiekowi do własnego rozwoju i przez niego tworzoną wiedzą. Istotne jest także ukazanie sposobów przekształcania informacji w wiedzę, a – w miarę możliwości – w dalszych etapach kształcenia także w mądrość, rozumianą – między innymi – jako umiejętność podejmowania trafnych decyzji i zdolność przewidywania rozmaitych konsekwencji własnych działań.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3092
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image