• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 474 (5.656Mb)
Author:
Morbitzer, Janusz
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-436-7
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczanie wspomagane komputerowo
komputer
Internet
Date: 2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem niniejszej pracy jest ukazanie złożoności zagadnienia edukacyjnych zastosowań mikrokomputera, a w szczególności pokazanie jego powiązań z humanistycznymi wartościami pedagogiki. Bez postrzegania tego tak bardzo dziś istotnego i powszechnego, a często zredukowanego do praktycznego wymiaru problemu, w bogactwie kontekstów: oczywistym i naturalnym – pedagogicznym oraz technicznym, a także psychologicznym, społecznym, aksjologicznym, kulturowym, filozoficznym, historycznym, a nawet politycznym, stosowany w edukacji komputer staje się kolejnym narzędziem, używanym bez refleksji, a przez to nie tylko nie przyczyniającym się do polepszenia efektywności kształcenia, ale wręcz tworzącym różnorodne nowe patologie i zagrożenia oraz pogłębiającym informacyjny zalew. Do najważniejszych elementów refleksji niezbędnej dla edukacyjnie poprawnego wykorzystywania komputerów należy zaliczyć dostrzeganie różnic między dostępną w bazach danych i Internecie informacją a potrzebną człowiekowi do własnego rozwoju i przez niego tworzoną wiedzą. Istotne jest także ukazanie sposobów przekształcania informacji w wiedzę, a – w miarę możliwości – w dalszych etapach kształcenia także w mądrość, rozumianą – między innymi – jako umiejętność podejmowania trafnych decyzji i zdolność przewidywania rozmaitych konsekwencji własnych działań.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3092
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image