• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 45. Prace Pedagogiczne 1

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 45. Prace Pedagogiczne 1 (17.40Mb)
Author:
Kulpa, Jan
Urbańczyk, Franciszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Kulpa, Jan
Urbańczyk, Franciszek
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1972
Metadata
Show full item record
Abstract
Wiedza pedagogiczna stanowi zasadniczą cechę wyróżniającą zakłady kształcenia nauczycieli. Im poważniejszy zakład kształcenia nauczycieli, tym poważniej potraktowane są w jego programach przedmioty pedagogiczne. Jest to szczególnie ważne w uczelniach wyższych kształcących nauczycieli, w których nie można zagubić troski o szersze spojrzenie na sprawy nauczycielskie, o kulturę pedagogiczną ściśle zespoloną z bogatą problematyką społeczną, niezbędną dla współczesnego nauczyciela. Nauczanie przedmiotów pedagogicznych ma stosunkowo mało opracowań metodycznych, a zupełny ich brak daje się odczuwać w uczelniach wyższych. Wydaje się więc pilną sprawą podjęcie prac z tego zakresu dla poznania stanu rzeczywistego, dla ukazania stosowanych różnych form zajęć, dla wzajemnego poinformowania się o ich organizacji a wreszcie dla przeprowadzenia prób oceny ich efektywności. W prezentowanych artykułach Części II znajdują się: - propozycje badań, ich tematów, dotyczących problematyki wychowawczej w uczelniach kształcących nauczycieli, - sprawozdania, propozycje i oceny różnych rodzajów ćwiczeń z pedagogiki, opartych na artykułach z czasopism, na pracy z tekstem, na hospitacjach i wycieczkach pedagogicznych, - rozważania na temat wykładu z psychologii oraz prób naturalnego zainteresowania słuchaczy problematyką psychologiczną, - próba określenia, przygotowania do pracy zawodowej studentów WSP w świetle ich ciągłej praktyki szkolnej. Przedstawione prace i badania przeprowadzono w Wyższej Szkole Pedagogicznej na studiach pięcioletnich, dysponujących skromnym wymiarem godzin zajęć. Ukazują one różne próby organizacji pracy, wskazują na konieczność dobierania najskuteczniejszych form do określonego materiału. Zapoznanie się z nimi, krytyczna ocena ich skuteczności, może zachęcać do poszukiwania lepszych rozwiązań, pobudzać pomysłowość, pogłębiać organizację studiowania nauk pedagogicznych, zachęcać do dzielenia się własnymi lepszymi doświadczeniami.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3961
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image