• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Madame Curie – Inna? Kiedy przekraczanie granic pozwala licealistom myśleć inaczej

Thumbnail
View/Open
Madame Curie - Inna?... (179.0Kb)
Author:
Łazarska, Danuta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Kiedy przekraczanie granic pozwala myśleć inaczej : Maria Skłodowska-Curie / pod red. Zofii Budrewicz, Marii Sienko, Małgorzaty Pamuły-Behrens. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. 149-[174].
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The basis for the article is an analysis of high school students’ statements on Maria Skłodowska-Curie. The author analyses the scope of information on Skłodowska the students had, as well as the students’ written essays based on their readings of the Nobel prize winner’s notes. The author analyses high school students’ reflection on Skłodowska as a means of generating a portrait of both Madame Curie and the students themselves, as well as what these portraits mean in terms of exceeding the limits of thinking of oneself and of the Other.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4349
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image