Wydział Nauk Humanistycznych (WH): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 401-420 z 3160
-
Monety z powstania Bar Kochby
(1998) -
Indywidualizm, samotność, bunt. Koncepcja obywatelskiego nieposłuszeństwa Henry’ego Davida Thoreau
(2013)Pierwsza połowa XIX wieku w historiografii amerykańskiej nazywana jest epoką rewolucji romantycznej. Zmianom społecznym i politycznym tego okresu towarzyszyły namiętne spory ideowe. Powstawały nieformalne grupy duchowych ... -
Koncepcja Ja w filozofii sankhja-jogi na tle tradycji zachodniej. Porównawcze zestawienie wybranych stanowisk
(2013)Problematyka Ja należy do kluczowych zagadnień filozoficznych podejmowanych zarówno w tradycji zachodniej, jak i wschodniej. Niniejszy artykuł ma charakter przeglądowy i zawiera uwagi porównawcze odnoszące się do koncepcji ... -
Iluzja „ja”. W stronę relacyjnego widzenia podmiotu działającego
(2013)Artykuł przedstawia szczególną, relacyjną wizję podmiotu działającego, która w zamierzeniu zrywać ma z podejściami „substancjalistycznymi”, postrzegającymi jednostkę (aktora społecznego) jako wyizolowany, namacalny byt. ... -
„Wydział Sztuki w mieście” – refleksje z wystawy „Intermedium”
(2013)Between 17th and 28th of June 2013, students from the Faculty of Art of the Pedagogical University in Krakow presented their final works at the Intermedium exhibition that took place in Arteteka at the Garden of Arts in ... -
Nabywanie umiejętności wyrażania intencji komunikacyjnej w trakcie terapii dziecka autystycznego (wyrazy dźwiękonaśladowcze)
(2008)Results achieved in therapy of autistic children allow to formulate a conclusion that considering their therapeutic qualities onomatopoeia and onomatopoeic interjections may be involved into speech therapy, especially ... -
Struktura i spójność tekstów tworzonych przez niesłyszących gimnazjalistów
(2008)Linguistic material gathered by the author of the paper proves univocally that the lack of linguistic competence in deaf pupils in secondary school for children with special educational needs occurs both in spoken and ...