• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2016, Studia Linguistica 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2016, Studia Linguistica 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Słowiańszczyzna znana i nieznana. O przeszłości i współczesności słowiańskich języków literackich

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Słowiańszczyzna znana... (431.7KB)
Autor:
Bogocz, Irena
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 210, Studia Linguistica 11 (2016), s. [39]-57
Język: pl
Słowa kluczowe:
języki słowiańskie
narodowość
etniczność
odrodzenie tożsamościowe
rewitalizacja języka
kondycja języka
stosunek do języka
języki mieszane
Slavic languages
nationality
ethnicity
ethnic revival
language revitalization
language vitality (viability status)
language attitudes
mixed languages
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the introduction to the present article, the author presents criteria for the classification of Slavic languages and draws attention to the existence of different research approaches to languages. There follows an overview of familiar and lesser-known Slavic languages: national languages with a long tradition and a large number of speakers; literary microlanguages; non- -standard dialects (mixed languages), etc. Some Slavic languages were created or revitalized after 1989 or resulted from political decisions. The article details the respective names of these languages – in Polish, in the original (i.e. in the given language) and in Russian.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5125
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia Linguistica 11

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Równoległy, czy asynchroniczny rozwój języka migowego i fonicznego? Analiza wypowiedzi dzieci niesłyszących nauczanych metodą kombinowaną. 

    Peterek, Magdalena (2007)
    Podczas mojej pracy w specjalnym ośrodku dla dzieci niesłyszących zauważyłam niepokojącą rzecz. Moi wychowankowie nie rozumieli czytanych tekstów, nie potrafili odpowiadać na pytania, w wypowiedziach pisemnych, popełniali ...
  • Teaching of national languages in the V4 countries 

    Pieniążek, Marek; Martina Šmejkalová; Stanislav Štěpáník; János Imre Heltai; Réka Sólyom; Tibor M. Pintér; Silvia Pokrivčáková; Anton Pokrivčák (Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2016)
    The monograph is a result of the common research of a team composed of four university workplaces in the V4 countries: the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia. The original purpose of the V4 was to establish “forms ...
  • Pożyczki romańskie w nabywaniu języka polskiego jako obcego 

    Jasińska, Agnieszka (2012)
    Celem pracy było opisanie roli zapożyczeń romańskich w budowaniu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej cudzoziemców uczących się polskiego jako języka obcego. W części teoretycznej przeprowadzono analizę zapożyczeń ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image