• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2006, Studia Logopaedica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2006, Studia Logopaedica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jąkanie - zaburzeniem kognitywno-lingwistycznym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jąkanie - zaburzeniem... (714.1KB)
Autor:
Chęciek, Mieczysław
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 31, Studia Logopaedica 1 (2006), s. [522]-539
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author makes results of studies on language development by C.E. Hamre (1984) a starting-point of his own considerations to the sphere of normal fluent speech development as opposed to stutter (non-fluent) speech development. Definitions of both language and stutter taking from eleven different conceptual language models were compared, e.g. 1) the behavioural model: stutter is classically and/or instrumentally conditioned behaviour; 2) the pragmatic model: stutter differs in communicative features from fluent speech; 3) the cognitive model: stutter reflects wrong functioning of cognitive processes; 4) the linguistic (structural) model: stutter is limited using of phonological and prosodic rules; 5) the neurological model: stutter reflects occasional inability to process language rules and/or requirements of performance. The sociological, general, semantic (logic), psychoanalytical, statistical, and cybernetic models of language were also discussed. Results of experimental studies are (and will be) used in speech therapy through facilitation of diagnosis and prognosis. They may also be of some advice to conduct therapy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5991
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia Logopaedica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image