• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane uwarunkowania korzystania z Internetu przez młodzież słyszącą i młodzież z uszkodzonym słuchem

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (2.203Mb)
Author:
Michalczyk, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Plutecka, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Internet
głuchota
młodzież
uzależnienie
wirtualna komunikacja
Internet
deafness
youth
addiction
virtual communication
Date: 2019-10-09
Metadata
Show full item record
Description:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Instytut Pedagogiki Specjalnej. Rozprawa doktorska - promotor: dr hab. Katarzyna Plutecka, prof. UP.
Abstract
Niniejsza praca doktorska przedstawia problematykę specyfiki korzystania z Internetu przez młodzież słyszącą oraz młodzież z uszkodzonym słuchem. Głównym jej aspektem jest ryzyko problematycznego korzystania z sieci, które w konsekwencji prowadzić może do uzależnienia od tego medium. Ryzyko to skorelowane jest ściśle z czynnikami osobowymi, takimi jak ogólne poczucie samotności, prospołeczność, poczucie bezradności, poziom agresji, brak poczucia zagrożenia czy poziom samooceny młodych ludzi. Końcowa część niniejszej rozprawy zawiera postulaty skierowane do wychowawców, rodziców oraz młodzieży nastawione na zminimalizowanie ryzyka problematycznego korzystania z sieci i ewentualnego uzależnienia od Internetu.
 
The doctoral dissertation presents the issue of using the Internet by hearing youth and hearing impaired youth. The main aspect is the risk of problematic using the Internet which may lead to Internet addiction in consequence. This risk is very close correlated with personal factors such as a general sense of loneliness, prosociality, emptiness, the level of aggression, the sense of security or the level of self-esteem of young people. The final part of this dissertation includes postulates addressed to educators, parents and young people focused on minimizing the risk of problematic Internet using and the risk of Internet addiction.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6048
Collections
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image