• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane uwarunkowania korzystania z Internetu przez młodzież słyszącą i młodzież z uszkodzonym słuchem

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (2.203MB)
Autor:
Michalczyk, Anna
Promotor:
Plutecka, Katarzyna
Język: pl
Słowa kluczowe:
Internet
głuchota
młodzież
uzależnienie
wirtualna komunikacja
Internet
deafness
youth
addiction
virtual communication
Data: 2019-10-09
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Instytut Pedagogiki Specjalnej. Rozprawa doktorska - promotor: dr hab. Katarzyna Plutecka, prof. UP.
Streszczenie
Niniejsza praca doktorska przedstawia problematykę specyfiki korzystania z Internetu przez młodzież słyszącą oraz młodzież z uszkodzonym słuchem. Głównym jej aspektem jest ryzyko problematycznego korzystania z sieci, które w konsekwencji prowadzić może do uzależnienia od tego medium. Ryzyko to skorelowane jest ściśle z czynnikami osobowymi, takimi jak ogólne poczucie samotności, prospołeczność, poczucie bezradności, poziom agresji, brak poczucia zagrożenia czy poziom samooceny młodych ludzi. Końcowa część niniejszej rozprawy zawiera postulaty skierowane do wychowawców, rodziców oraz młodzieży nastawione na zminimalizowanie ryzyka problematycznego korzystania z sieci i ewentualnego uzależnienia od Internetu.
 
The doctoral dissertation presents the issue of using the Internet by hearing youth and hearing impaired youth. The main aspect is the risk of problematic using the Internet which may lead to Internet addiction in consequence. This risk is very close correlated with personal factors such as a general sense of loneliness, prosociality, emptiness, the level of aggression, the sense of security or the level of self-esteem of young people. The final part of this dissertation includes postulates addressed to educators, parents and young people focused on minimizing the risk of problematic Internet using and the risk of Internet addiction.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6048
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image