• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jawne i niejawne wartości rodziców a wartości ich dorosłych dzieci

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
0057_20151215_gw_ra_jawne_i_niejawne_k_mudyn.pdf (1.356MB)
Autor:
Mudyń, Krzysztof
Źródło: W poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji wzorców zachowań, postaw i wartości / red. nauk. Krzysztof Mudyń. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013. - S. [85]-123.
Język: pl
Słowa kluczowe:
wartości rodziców
wartości dorosłych dzieci
wartości jawne i niejawne
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Czy istnieją zależności między wartościami rodziców a ich dorosłych dzieci? Czy więcej zależności wiąże się z osobą ojca czy matki? Czy więcej zależności dotyczy córek czy synów? Czy dotyczą one wartości jawnych (deklarowanych) czy niejawnych? Aby uzyskać odpowiedź na ww. pytania, przebadano cztery grupy diad: ojcowie-synowie, ojcowie-córki, matki-synowie i matki-córki. Każda z grup składała się z 50 diad. Wykorzystano dwie metody: SVS Schwartza do badania wartości jawnych i RN-02 Mudynia w odniesienie do wartości niejawnych. Analiza wyników metodą regresji wielokrotnej wykazała, że: 1) więcej współzależności między rodzicami a dziećmi, lecz tylko na poziomie wartości jawnych, wiąże się z osobą ojca niż matki, a w przypadku wartości niejawnych - odwrotnie, 2) na poziomie wartości jawnych zdecydowanie więcej współzależności odnotowano w odniesieniu do córek niż do synów, a w przypadku wartości niejawnych - odwrotnie. Wyniki te sugerują odmienność mechanizmów przekazu międzypokoleniowego w poszczególnych diadach, tj. w zależności od płci rodzica oraz dziecka.
URI
http://hdl.handle.net/11716/652
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Rola zadań i problemów w kształtowaniu pojęć matematycznych na przykładzie bezwzględnej wartości liczby rzeczywistej 

    Major, Joanna (2005)
  • Narzędzia kulturowe w międzypokoleniowej transmisji wartości i zachowań 

    Lasota, Agnieszka (2013)
    Artykuł zwraca uwagę na rolę narzędzi kulturowych, takich jak umiejętności czy wartości, które zostały nabyte w trakcie rozwoju i przekazywane są następnym pokoleniom. Ukazuje różne kierunki (postfiguratywny, prefiguratywny) ...
  • Kształtowanie systemu wartości uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w toku oddziaływań wychowawczych 

    Trojańska, Małgorzata (2003)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image