• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jawne i niejawne wartości rodziców a wartości ich dorosłych dzieci

Thumbnail
View/Open
0057_20151215_gw_ra_jawne_i_niejawne_k_mudyn.pdf (1.356Mb)
Author:
Mudyń, Krzysztof
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: W poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji wzorców zachowań, postaw i wartości / red. nauk. Krzysztof Mudyń. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013. - S. [85]-123.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wartości rodziców
wartości dorosłych dzieci
wartości jawne i niejawne
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Czy istnieją zależności między wartościami rodziców a ich dorosłych dzieci? Czy więcej zależności wiąże się z osobą ojca czy matki? Czy więcej zależności dotyczy córek czy synów? Czy dotyczą one wartości jawnych (deklarowanych) czy niejawnych? Aby uzyskać odpowiedź na ww. pytania, przebadano cztery grupy diad: ojcowie-synowie, ojcowie-córki, matki-synowie i matki-córki. Każda z grup składała się z 50 diad. Wykorzystano dwie metody: SVS Schwartza do badania wartości jawnych i RN-02 Mudynia w odniesienie do wartości niejawnych. Analiza wyników metodą regresji wielokrotnej wykazała, że: 1) więcej współzależności między rodzicami a dziećmi, lecz tylko na poziomie wartości jawnych, wiąże się z osobą ojca niż matki, a w przypadku wartości niejawnych - odwrotnie, 2) na poziomie wartości jawnych zdecydowanie więcej współzależności odnotowano w odniesieniu do córek niż do synów, a w przypadku wartości niejawnych - odwrotnie. Wyniki te sugerują odmienność mechanizmów przekazu międzypokoleniowego w poszczególnych diadach, tj. w zależności od płci rodzica oraz dziecka.
URI
http://hdl.handle.net/11716/652
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej 

    Adamek, Irena; Szarota, Zofia; Żmijewska, Ewa (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)
    Poszukiwanie wartości rudymentarnych czy też summum bonum (wartości najwyższej) nie było celem przedstawianego Czytelnikowi zbioru. Intencją redaktorek tomu było zabranie głosu w interdyscyplinarnym dialogu dotyczącym ...
  • Aksjologiczne orientacje wychowania 

    Adamczyk, Dariusz; Kaleta-Witusiak, Małgorzata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2021)
    Celem niniejszej książki jest analiza zagadnienia wartości, zwłaszcza moralnych, podstaw wartości, a także ukazanie ich w perspektywie wychowania. Wartości moralne w wychowaniu stanowią główny nurt podjętej analizy. ...
  • Krytycyzm - wartością czy antywartością edukacji? 

    Czaja-Chudyba, Iwona (2013)
    Zamierzeniem niniejszego tekstu jest zatem krótka refleksja na temat wartości krytycyzmu w edukacji, wskazanie jego rodzajów oraz pozytywnych i negatywnych konsekwencji przyjmowania postawy (orientacji) krytycznej. Chociaż ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image