• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozwój badań nad rolą nowych mediów w kształceniu polonistycznym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rozwój badań nad rolą... (268.4KB)
Autor:
Ślósarz, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 79, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2 (2010), s. [123]-134
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The new media, in other words informatic, satellite, cable, telecommunication, telematic nets and multimedia are of great importance in education, but the investigation of their role in teaching Polish is only about to start. The decrease in reading is due to the formation of new communication habits. The reference of the teaching of Polish to the new media has been postulated since the 1990s. The ones who wrote about it, among others, were: P. Andrusiewicz, A. Biernacka, R. Bryzek, A. Książek-Szczepanikowa, J. Kowalikowa, A. Ogonowska, M. Rusek, B. Skowronek, P. Sporek, W. Strokowski, К. Stróżyński, and 1. Zeller. Linguists (P. Nowak, L. Tymiankin] formed a proposition of analysis of communication in mediumistic space with the aim to perceive manipulation. Educational application of computer games was tested, among others, by J. Szeja, J.Z. Lichański, R. Kochanowicz, M. Zaremba, and the role of computers in learning orthography and punctuation - by E. Polański. New media utilization in Polish teaching is still insufficient, due to mental barriers: education is dominated by verbalism, IT education is separated from classical education, media education is not realized, and investigations of new media role are lacking in didactics and teachers’ education in this area.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6819
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image