Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 15
Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej
(2012)
Using photographs in English history teaching shows pupils the diversity of the past. Photos
help understand history. We should remember that every teacher in Great Britain knows how
to use sources in teaching about the ...
Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania
(2014)
The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on
elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning
space, shows how to combine ...
Psychologiczna praca z filmem: prezentacja autorskiej metody „Patrz mądrzej”
(2017)
Celem artykułu jest przedstawienie metody „Patrz mądrzej”, w której wykorzystano film
jako przekaz wielokodowy, intermedialny i narracyjny; dzięki tym atrybutom może być
wykorzystywany do działań edukacyjnych i ...
Metafory literackie w procesie (auto)modelowania i rozwoju młodego czytelnika
(2019)
Artykuł prezentuje wyniki badań dziecięcych predyspozycji metaforyzacyjnych, czyli zdolności
rozumienia, rozpoznawania i tworzenia metafor. Badania zostały przeprowadzone wśród
dzieci w wieku 6–9 lat podczas realizacji ...
Kategoria Innego/Innej w edukacji literackiej – na przykładzie interpretacji fragmentów Zwady Stanisława Vincenza
(2016)
Celem artykułu jest prezentacja interpretacji fragmentów Zwady, którą można wykorzystać
w ramach kształcenia literackiego, z elementami edukacji antydyskryminacyjnej. Projekt
przeznaczony jest dla studentek i studentów ...
Konsumpcyjne praktyki (anty) dyskryminacyjne w edukacji uniwersyteckiej. Rzecz o sytuacji studenta-konsumenta
(2016)
Jedną z ważniejszych ról, którą przyszło pełnić współczesnemu człowiekowi, jest rola konsumenta.
Nie jest to specjalnie zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że zasady konsumpcyjne
zdają się obowiązywać niemalże we wszystkich ...
Problem dystansu władzy w szwedzkich materiałach dydaktycznych jako przykład dobrych praktyk
(2016)
Tekst stanowi przyczynek do dyskusji nad zjawiskiem społecznego konstruowania nierówności
przez system edukacji. Autorka, na przykładzie szwedzkich podręczników szkolnych,
dokonuje analizy ich zawartości pod kątem teorii ...
Projektanci mitów – kreacje Schulza, Rotha i Meyrinka
(2018)
Artykuł omawia koncepcje kreacyjne pisarzy wywodzących się habsburskiego kręgu kulturowego.
Bruno Schulz, Joseph Roth i Gustav Meyrink tworzyli w czasach końca wielkiej formacji
kulturowej, która pozostawiła własny mit ...
„Teatr będzie na świecie źródłem nauki dla wszystkich” (Natjaśastra) – o edukacyjnych aspektach indyjskiego tańca klasycznego
(2019)
Artykuł stanowi refleksję na temat edukacyjnych walorów klasycznego tańca indyjskiego.
Indyjski taniec klasyczny łączy dwa aspekty: taniec abstrakcyjny (sanskr. nritta) i taniec
przedstawiający (sanskr. nritja). Szczególnie ...
Artystyczne transmisje afektu
(2019)
W artykule przedstawiam formy wykorzystania afektu w edukacji artystycznej. Doświadczenia
emocjonujących spotkań z miejscami, w których powstawały ważne spektakle, gdzie tworzyli
wielcy artyści i poeci, są wskazane jako ...