• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • Szukaj
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 15

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej 

Piwek, Adam (2012)
Using photographs in English history teaching shows pupils the diversity of the past. Photos help understand history. We should remember that every teacher in Great Britain knows how to use sources in teaching about the ...
Thumbnail

Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania 

Pieniążek, Marek (2014)
The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning space, shows how to combine ...
Thumbnail

Psychologiczna praca z filmem: prezentacja autorskiej metody „Patrz mądrzej” 

Ogonowska, Agnieszka (2017)
Celem artykułu jest przedstawienie metody „Patrz mądrzej”, w której wykorzystano film jako przekaz wielokodowy, intermedialny i narracyjny; dzięki tym atrybutom może być wykorzystywany do działań edukacyjnych i ...
Thumbnail

Metafory literackie w procesie (auto)modelowania i rozwoju młodego czytelnika 

Matras-Mastalerz, Wanda (2019)
Artykuł prezentuje wyniki badań dziecięcych predyspozycji metaforyzacyjnych, czyli zdolności rozumienia, rozpoznawania i tworzenia metafor. Badania zostały przeprowadzone wśród dzieci w wieku 6–9 lat podczas realizacji ...
Thumbnail

Kategoria Innego/Innej w edukacji literackiej – na przykładzie interpretacji fragmentów Zwady Stanisława Vincenza 

Serafin, Ewa (2016)
Celem artykułu jest prezentacja interpretacji fragmentów Zwady, którą można wykorzystać w ramach kształcenia literackiego, z elementami edukacji antydyskryminacyjnej. Projekt przeznaczony jest dla studentek i studentów ...
Thumbnail

Konsumpcyjne praktyki (anty) dyskryminacyjne w edukacji uniwersyteckiej. Rzecz o sytuacji studenta-konsumenta 

Nowalska-Kapuścik, Dorota (2016)
Jedną z ważniejszych ról, którą przyszło pełnić współczesnemu człowiekowi, jest rola konsumenta. Nie jest to specjalnie zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że zasady konsumpcyjne zdają się obowiązywać niemalże we wszystkich ...
Thumbnail

Problem dystansu władzy w szwedzkich materiałach dydaktycznych jako przykład dobrych praktyk 

Pogorzelska, Marzanna (2016)
Tekst stanowi przyczynek do dyskusji nad zjawiskiem społecznego konstruowania nierówności przez system edukacji. Autorka, na przykładzie szwedzkich podręczników szkolnych, dokonuje analizy ich zawartości pod kątem teorii ...
Thumbnail

Projektanci mitów – kreacje Schulza, Rotha i Meyrinka 

Szyszka vel Syska, Monika (2018)
Artykuł omawia koncepcje kreacyjne pisarzy wywodzących się habsburskiego kręgu kulturowego. Bruno Schulz, Joseph Roth i Gustav Meyrink tworzyli w czasach końca wielkiej formacji kulturowej, która pozostawiła własny mit ...
Thumbnail

„Teatr będzie na świecie źródłem nauki dla wszystkich” (Natjaśastra) – o edukacyjnych aspektach indyjskiego tańca klasycznego 

Wójcik, Agnieszka (2019)
Artykuł stanowi refleksję na temat edukacyjnych walorów klasycznego tańca indyjskiego. Indyjski taniec klasyczny łączy dwa aspekty: taniec abstrakcyjny (sanskr. nritta) i taniec przedstawiający (sanskr. nritja). Szczególnie ...
Thumbnail

Artystyczne transmisje afektu 

Pieniążek, Marek (2019)
W artykule przedstawiam formy wykorzystania afektu w edukacji artystycznej. Doświadczenia emocjonujących spotkań z miejscami, w których powstawały ważne spektakle, gdzie tworzyli wielcy artyści i poeci, są wskazane jako ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

Wybierz

AutorPieniążek, Marek (2)Chmielecki, Przemysław (1)Makuszewska, Anita (1)Matras-Mastalerz, Wanda (1)Mirek-Rogowska, Aleksandra (1)Mytnik-Daniluk, Joanna (1)Nowalska-Kapuścik, Dorota (1)Ogonowska, Agnieszka (1)Piwek, Adam (1)Pogorzelska, Marzanna (1)... zobacz więcejTemateducation (15)
edukacja (15)
performance (2)podręczniki (2)teatr (2)terapia (2)textbooks (2)theatre (2)therapy (2)animated film character (1)... zobacz więcejData wydania2019 (4)2016 (3)2020 (2)2022 (2)2012 (1)2014 (1)2017 (1)2018 (1)Has File(s)Yes (15)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image