Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorМусиенко, Светланаru_RU
dc.date.accessioned2020-02-24T08:35:03Z
dc.date.available2020-02-24T08:35:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 71, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1 (2010), s. [31]-42pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6881
dc.description.abstractBolesław Prus rozpoczyna w literaturze polskiej nurty i procesy, które będą właściwe i popularne w XX wieku. Dlatego z jego twórczości korzystali pisarze okresu międzywojennego, do których należała „wielka dama literatury polskiej” Zofia Nałkowska. Faraon Bolesława Prusa jest pierwszą w literaturze światowej powieścią polityczną. Nałkowska przedłużyła jej rozwój w latach 20. i 30. po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, wydając powieści również polityczne: Romans Teresy Hennert, Niedobra miłość, Granica. Utwory Prusa i Nałkowskiej łączy podobieństwo konfliktu o charakterze społecznym, postacie literackie wyrażają w otwarty sposób swoją przynależność polityczną i światopoglądową. Autorzy wskazują na zmiany nastrojów w społeczeństwie, związanych z rewizją urojeń romantycznych i wchodzeniem na arenę społeczną nowych postaci – „trzeźwych realistów”.pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.titleТрадиции Болеслава Пруса в творчестве Зофьи Налковской (к проблеме интерпретации)ru_RU
dc.title.alternativeBolesław Prus w świadomości twórczej Zofii Nałkowskiejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord