Przeglądaj według

 

Numer 1 (2010)

Spis treści:
  1. Przedmowa - Maria Jędrychowska
  2. Akademickie a szkolne czytanie tekstu literackiego (zróżnicowanie potrzeb i możliwości badacza i ucznia jako odbiorców) - Regina Pawłowska
  3. Komplementarność wiedzy wyjaśniającej i interpretacyjnej w kształceniu polonistycznym - Kornelia Rybicka
  4. Problem tajemnicy poezji w edukacji szkolnej - Maria Gorlińska
  5. Традиции Болеслава Пруса в творчестве Зофьи Налковской (к проблеме интерпретации) - Светлана Мусиенко
  6. Kilka uwag o pracy z tekstem poetyckim w gimnazjum - Magdalena Marzec
  7. Problem szkolnej interpretacji tekstów w perspektywie podmiotowości - Dorota Amborska-Głowacka
  8. Interpretacja jako rozmowa - Dariusz Szczukowski
  9. Licealne (prze)boje z ironią, czyli skąd się biorą trudności w interpretacji tekstów ironicznych - Agata Wójtowicz-Stefańska
  10. Lektura Norwida we współczesnych podręcznikach gimnazjalnych do literatury i kultury - Paweł Sporek
  11. Z problemów odbioru klasyki w gimnazjum na przykładzie rozważań o ludowości ballad Adama Mickiewicza - Jolanta Fiszbak
  12. Między cogito a dubito. Uczniowskie drogi nie tylko do Różewicza - Maria Kwiatkowska-Ratajczyk
  13. Empatia i hermeneutyka. Poszukiwanie relacji - Elżbieta Mikoś
  14. Jak patrzeć w dwa okna? Niebo Wisławy Szymborskiej a szkolne interpretacje - Grażyna Tomaszewska
  15. Wolność jak chałwa? O uwarunkowaniach szkolnego dialogu interpretacyjnego - Janusz Waligóra
  16. Biblijne czytania na lekcjach języka polskiego - Małgorzata Wójcik-Dudek
  17. Dwa mitologiczne pojedynki: Dawida z Goliatem, Hektora z Achillesem - Kordian Bakuła
  18. Szaleństwo jako sposób działań polonistycznych - Stanisław Bortnowski
  19. Scenariusze dla nauczycieli a analiza języka poezji - Marta Szymańska
  20. Sprawność tekstotwórcza maturzystów w zakresie interpretacji fragmentu prozy (nowa matura) - Jerzy Podracki, Katarzyna Kozłowska
  21. „Rozprawka z czytania ze zrozumieniem” – czyli o najnowszej formie matury pisemnej z języka polskiego na poziomie podstawowym - Beata Prościak
  22. Czytając Herberta. Poezja autora Rovigo w świetle sztuk plastycznych i muzyki - Dominika Dworakowska-Marinow, Małgorzata Gajak-Toczek
  23. Motyw tańca w literaturze i malarstwie (w perspektywie kulturowej) - Elżbieta Mazur
  24. Szkolna interpretacja w epoce mass mediów i multimediów - Аnna Ślósarz
  25. Jak dzisiejsza młodzież interpretuje dzieła filmowe. Wnioski dla dydaktyki polonistycznej - Bogusław Skowronek
  26. Warunki odbioru dzieła malarskiego w szkole, czyli o strukturowaniu sytuacji wytwarzania znaczeń - Piotr Kołodziej
  27. Interpretacja jako dialog. W poszukiwaniu celów i metod interpretacji dzieła malarskiego - Dorota Karkut
  28. Nowy obraz ojczyzny w romantyzmie polskim (na przykładzie Pana Tadeusza Adama Mickiewicza) - Elena Bilutenko
  29. Mickiewicz i Miłosz – miejsca wspólne - Anatol Brusiewicz
  30. Twórczość Stanisława Wyspiańskiego w szkole średniej i wyższej na Białorusi - Helena Nielepko
  31. Problem piękna i brzydoty w twórczości Marii Dąbrowskiej - Irena Chlistowska
  32. Konferencyjne dyskusje o metodycznych problemach kształcenia odbioru tekstów literackich i innych tekstów kultury - podsumowanie - Marek Pieniążek, Katarzyna Lange

Najnowsze pozycje

View more