• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sprawność tekstotwórcza maturzystów w zakresie interpretacji fragmentu prozy (nowa matura)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Sprawność tekstotwórcza... (265.7KB)
Autor:
Podracki, Jerzy
Kozłowska, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 71, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1 (2010), s. [181]-187
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Text production skills, that is the ability to produce a coherent, complete text on a given subject, is an important item in the core curriculum and school curricula; reception and production of a text is crucial skills in the modern concept of language training in contemporary schools. A detailed analysis of Matura (school-leaving) examination papers (the mock-exam in 2006) shows that frequently a text gives students an opportunity to produce a “free” piece of writing, a collection of loosely related reflections, and personal opinions, which are irrelevant to the content of the text and do not result from a careful analysis of the provided excerpt. Students’ papers often contain a summary of the text instead of its analysis and interpretation. In such a situation, the main task of a Polish teacher is training the pupils in the writing skills, in logical, analytical, and coherent writing. Must the times be forgotten, then, when Polish lessons allowed the pupils to “free their imagination” and appreciate all creative activities?
URI
http://hdl.handle.net/11716/6896
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image