• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak patrzeć w dwa okna? Niebo Wisławy Szymborskiej a szkolne interpretacje

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jak patrzeć w dwa okna... (350.8KB)
Autor:
Tomaszewska, Grażyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 71, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1 (2010), s. [133]-143
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The basic feature of human condition is uncertainty. The necessary limits and certainties, always yearned for, are only illusory forms of escape from this existential discomfort. Our contemporariness reveals this illusionary or utopian nature of various certainties with special emphasis. At the same time, it makes us realize that we are doomed for disharmonious, contradictory consciousness, for the internal co-existence of mutually exclusive perspectives, strategies of activity, concepts, yearnings, desires and dreams. This is the theme of Szymborska’s poem The Sky, and it is also the “theme” of the dispute on pursuing a stable paradigm of school text interpretations. In the article, a suggestion is made that the argument about the dominant feature, the choice of one of the mutually exclusive interpretive strategies, should be replaced with the consensus about the paradox of coexisting contradictory strategies, because they – perhaps – form a more sensible perspective for the didactic activities than selection of only one, indisputable alternative.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6890
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image