• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Naukowe podstawy dydaktyki polonistycznej, czyli syndrom Maklakiewicza

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Naukowe podstawy dydaktyki... (252.2KB)
Autor:
Bobiński, Witold
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 79, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2 (2010), s. [76]-80
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author expresses the opinion about the shaky status of the scientific basis of literary didactics. That wide domain consists of the elements of many various branches of science which are now in a process of changing – especially the literary theory or the theory of interpretation. The eclectic nature of literary didactics and the “earthquake” of postmodern thought make literary didactics less stable and less methodologically-equipped. Additionally, teachers of literature may (or even should) search for an inspiration, not only in the humanities (e.g. the theory of chaos may be very inspiring). That is why the future teachers of literature should (at the very beginning of their work) experience the Maklakiewicz syndrom (a Polish actor who pretended not to be a qualified one), that means – suspend the belief in an inflexible basis of their discipline and find their individual way of teaching.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6917
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image