• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja polonistyczna w perspektywie tradycji i nowoczesności – na podstawie analizy podręczników To lubię! i Sztuka pisania

Thumbnail
View/Open
Edukacja polonistyczna... (254.3Kb)
Author:
Przybyla, Olga
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 79, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2 (2010), s. [167]-175
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Abstract
The article addresses issues involved in educating children and young people of the primary school and secondary schools. It looks at the design of this area in Polish education in the context of tradition. The exposition comprises the following elements: 1) reflections on the issue of pupil and teacher subjectivity; 2) a description of the proposed educational concept compared to traditional Polish Language education in schools; 3) a description and justification of solutions adopted in terms of their functions in the following areas: transmitting tradition and supporting students’ personal development; 4) a description and justification of solutions adopted in terms of their functions in the following areas: helping to make sense of the contemporary cultural reality and preparing for future participation in life in society.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6927
Collections
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image