Wokół prowokacyjnych gier i masek - o twórczości grupy muzycznej Rammstein
View/ Open
Author:
Kosek, Jakub
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 176, Studia de Cultura 7 (2015), s. [70]-85
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Rammsteinkultura rockowa
maska
image
wideoklipy
wizerunek sceniczny
gry intertekstualne
Rammstein
rock culture
mask
image
videos
scenic image
intertextual games
Date: 2015
Metadata
Show full item recordAbstract
W artykule zwrócono uwagę na intermedialny charakter działalności niemieckiej grupy
muzycznej Rammstein. W swojej twórczości zespół niejednokrotnie wykorzystuje kategorię
wspomnień, nawiązując do dramatycznych wydarzeń, a także podejmuje intertekstualne gry
z rozmaitymi konwencjami. W tekście poruszono również aspekt przybierania masek przez
artystów oraz dokonano analizy występów formacji w świetle teorii Ervinga Goffmana. This article focuses on the intermedial activity of a German music band, namely Rammstein.
In its work the band, more often than not, utilizes the category of memories in order to
refer to traumatic events. Moreover, the band undertakes intertextual games using various
conventions. The text also touches upon the aspect of wearing masks by the artists and
analyses the band’s performances in the light of Erving Goffman’s theory.