• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przetrwanie i przemijanie motywów afrykańskich w edukacji szkolnej

Thumbnail
View/Open
20160114_lt_ra_przetrwanie_i_przemijanie_motywow_afrykanskich_n_wrzeszcz.pdf (488.5Kb)
Author:
Wrzeszcz, Natalia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [81]-97.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
motywy afrykańskie
kanon lektur
stereotypy społeczne
African themes
obligatory reading
social stereotypes
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Autorka artykułu porusza tematykę afrykańskich motywów literackich w edukacji szkolnej. Zmiany w kanonach lektur pociągają za sobą modyfikację treści proponowanych uczniowi. Autorka przedstawia najczęściej stosowane motywy, a następnie omawia te dotyczące prezentacji świata afrykańskiego. Jak zauważa, tendencyjna prezentacja proponowanych tematów i zagadnień może doprowadzić do uogólnień opisywanych problemów i utrwalania się stereotypów społecznych o Afryce.
 
The article deals with african themes in literature used in schools. Changes in obligatory reading lists entail modification of educational content proposed. The author presents the themes that are used most often and discusses those connected with portraying the African world. She observes that partial presentation of topics may lead to generalization of problems in question and supporting social stereotypes treating about Africa.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/728
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image