• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 175. Prace Pedagogiczne 18. Problemy edukacji specjalnej

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 175. Prace Pedagogiczne 18 (8.071Mb)
Author:
Wyczesany, Janina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Wyczesany, Janina
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-85898-88-3
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-2356
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1995
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Niniejsza praca przedstawia problematykę opieki nad uczniami z odchyleniami rozwojowymi i zadania nauczyciela w tym zakresie. Ograniczone sprawności dzieci wymagają szczególnej troski całego zespołu pracowników przedszkola, szkoły podstawowej, szkoły specjalnej. Nauczyciel ustala główne kierunki pracy z uczniami na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia zawodowego. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom problematyką z zakresu pedagogiki specjalnej oczekiwać można, że Rocznik może przynieść odpowiedź na następujące pytania: jakie są możliwości działań rewalidacyjnych, co stanowi istotę edukacji specjalnej i jaka jest rola środowiska wychowawczego w tym zakresie. Perspektywy rozwojowe dziecka z obniżonymi możliwościami szkolnymi zależą nie tylko od wieku, czy stopnia utraty sprawności, ale przede wszystkim od warunków, w jakich przebiega proces wychowawczy. Wchodzi tu w grę konieczność stworzenia odpowiedniej atmosfery, w której osoby niepełnosprawne nie czują swojej inności i znajdują źródło owocnej aktywności osobistej i społecznej. Nauczyciele rozpoczynający karierę zawodową mogą już zwrócić uwagę na pierwsze efekty i braki procesu kształcenia. Ocena własnych umiejętności pedagogicznych pozwoli wskazać na trudności, jak i na osiągnięcia w pracy. Stąd w opracowaniu uwzględniono istotne uwarunkowania pracy nauczycieli szkół podstawowych specjalnych. Obowiązkiem nauczyciela jest dobra znajomość zaburzeń występujących u dzieci oraz dobór takich metod postępowania, które uwzględniałyby indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka. Coraz częściej mówi się również o integracyjnym systemie kształcenia i wychowania dzieci niepełnosprawnych, co - w miarę możliwości - ułatwia wzrastanie w gronie zdrowych rówieśników. Obecnie oddajemy do druku Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, poświęcony problematyce z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorami są pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Pedagogiki Specjalnej WSP w Krakowie. Zaprezentowane zostały wyniki badań własnych dotyczące głównie zagadnień związanych z rewalidacją dzieci niepełnosprawnych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7971
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image