Zastosowanie technologii informacyjnej w kursie rachunku prawdopodobieństwa z elementami statystyki opisowej dla przyszłych nauczycieli matematyki
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Leżański, Jarosław
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 65, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 2 (2009), s. [119]-129
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
This paper shows the concept of a probability theory course with
elements of descriptive statistics for future Mathematics teachers. This
course is backed up by electronic materials provided via the Internet.
An e-learning platform extends the communication opportunities and
offers a wide access to educational materials available there. The contents
available on the platform show the presented material in a new way,
which limits its passive reception and makes the user an active participant
of the course. The materials present a different approach to the proofs
in a mathematical text. Instead of a static (ready) proof there is an
interactive proof. Each part of material contains an interactive module
Check Yourself, which allows self-control by the user.