2012, Studia Paedagogica 2: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 61-67 z 67
-
Godne dzieciństwo i godna starość. O konieczności planowania permanentnych oddziaływań edukacyjno-społecznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
(2012)Today we face the challenges of adult life of people with intellectual disability. It is necessary to further develop the educational and social services for young people and adults with intellectual disability as quickly ... -
Wsparcie społeczne rodziców i ich dzieci z zespołem Downa w biegu życia jednostki. Implikacje dla praktyki
(2012)The family has always been the most authentic living and upbringing environment of an individual and simultaneously a link between the private and public life. It is in the family – as an unmatched social group – that ... -
Rola ojców we wspomaganiu rozwoju dzieci z wieloraką niepełnosprawnością
(2012)Hitherto prevailing research on the situation of families raising children with multiple disabilities has concentrated primarily on the problems of children, mothers and families as wholes. The pedagogic role of fathers ... -
Kompetencje społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy teorii przywiązania
(2012)Social development is a process that depends on a number of factors and undergoes various changes. Undoubtedly, emotional bonds with family members and other people constitute an important element of that process. ... -
Sens wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością złożoną
(2012)Władysława Pilecka presents interesting deliberations on the specific character of supporting the development of a child with multiple disabilities. The author considers the intentional influences connected with the ... -
Niepełnosprawność złożona, sprzężona, wieloraka – dyskurs terminologiczny
(2012)The article focuses on the theoretical analysis of complex, linked, multiple severe and multiple disabilities. It treats the subject within its historical and current context as well as discusses and interprets the ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108. Studia Paedagogica 2
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)Kiedy 20 lat temu powstał w Krakowie Ośrodek Adaptacyjno-Rehabilitacyjny dla Dzieci z Uszkodzeniami Mózgu niewiele było publikacji na temat edukacji i wsparcia jakiego oczekują osoby ze złożoną niepełnosprawnością i ich ...