Esej szkolny – przykładem mocowania się ucznia ze słowem
View/ Open
Author:
Kubiś, Stanisław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [64]-73
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
school essaytext writing competence
Date: 2013
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The aim of the article is to present attempts at writing a school essay as a means of effective and attractive training of students’
linguistic skills. An essay necessitates an application of
a wide range of conscious linguistic devices, and helps develop an elaborated code, as it stays in contradiction to parataxic
thinking, which, by definition, is a source of restricted code training. The examined essays exhibit special attention to language,
which is absent in other types of compositions. It frequently leads to linguistic and stylistic errors but potentially constitutes a big
chance to shape students’ individual language.