Esej szkolny – przykładem mocowania się ucznia ze słowem
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kubiś, Stanisław
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [64]-73
Język: pl
Słowa kluczowe:
school essaytext writing competence
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The aim of the article is to present attempts at writing a school essay as a means of effective and attractive training of students’
linguistic skills. An essay necessitates an application of
a wide range of conscious linguistic devices, and helps develop an elaborated code, as it stays in contradiction to parataxic
thinking, which, by definition, is a source of restricted code training. The examined essays exhibit special attention to language,
which is absent in other types of compositions. It frequently leads to linguistic and stylistic errors but potentially constitutes a big
chance to shape students’ individual language.